پیشرفته ترین کلاه ایمنی هوشمند در جهان

به نام خدا

این مطلب من درمورد کلاه ایمنی هوشمند Cranium ic-R  برای موتور سیکلت ها است که توسط محققان آلمانی ساخته شده است.

که ظاهراین کلاه ایمنی هوشمند به دلیل طراحی خاص آن، به نظر می رسد که فعلا ساخته نشده و متعلق به آینده است اما بر خلاف این تصور باید قبول کنیم که با پیشرفت فناوری درساخت موتور سیکلت ها، طرح های کلاه های ایمنی متنوع تر شده است.

به دلایل زیر می توان این فناوری نوین را پیشرفته ترین کلاه ایمنی هوشمند جهان معرفی کرد.


 

این فناوری دارای دو نمایشگر تمام رنگی LED، دو دوربین در جلو و عقب، فناوری بلوتوث، امکان برقراری تماس تلفنی، کنترل صوتی، سیستم هشدار برخورد از عقب و در نهایت سیستم تیره کننده پنجره دید می باشد. 

این کلاه هوشمند نسبت به همه ی کلاه های هوشمند مشابه، از تجهیزات الکترونیکی بیشتری استفاده می کند همین باعث شده که مصرف انرژی این فناوری ها نگران کننده باشد. اما محققین حتی فکر این بعد مسئله را کرده اند و در قسمت بالای این کلاه صفحه ی خورشیدی قرار دارد که می توان انرژی خود را از خورشید گرفت البته دارای باطری کوچکی می باشد که با هر بار شارژ می تواند 8 ساعت کار کند.

قیمت این فناوری حدود 1600 دلار می باشد که به نوبه ی خود بهای قابل توجهی است.

فردی که از این فناوری استفاده می کند نیازی ندار که سر خود را بچرخاند چرا که در این کلاه هوشمند دو نمایشگر LED از نوع شفاف وجود دارد که هرکدام تصاویر زنده را از عقب و مسیر پیشرو در اختیار موتور سوار قرار می دهد در واقع این دو دوربین بخشی از سیستم دید 360 درجه کلاه هوشمند Cranium iC-R به شمار می رود که این امکان رابرای موتور سوار فراهم می کند و همچنین فرد موتور سوار دارای این کلاه ایمنی می تواند فقط با فشردن یک دکمه در عرض کمتر از یک ثانیه شیشه ی جلوی خود را به رنگ تیره تغییر بدهد تا چشمش در آفتاب یا روز برفی اذیت نشود.

منبع


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد