حذف ویدیوهای داعش

 

  

 

همانطور که میدانیم، یکی از مواردی که مورد سانسور قرار میگیرد، مطالبی است که خشونت را گسترش میدهند. اخیراً جستجوگر گوگل، از مدیران اجرایی شبکه های اجتماعی خواست تا در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش، ویدئوی اعدامهای این گروه را از روی یوتیوب، بردارند. این اقدام را میتوان از دو جنبه بررسی کرد:

 

1-     انتشار این تصاویر، موجب ترویج خشونت در جامعه میشود. ضمن اینکه ممکن است این گروه، با انتشار رفتارهای خود، عده ای با تفکرات مشابه خود را جذب کرده و خود را بدین شکل، گسترش دهند. حذف این موارد، مانع گسترش تفکرات این گروه و جذب نیروهای جدید توسط آنها میشود.

2-     حذف این موارد، میتواند نوعی مبارزه با گروه تروریستی باشد. به این صورت که آنها را در رسانه ها گسترش نداده و مانع این شویم که این گروه، جدی گرفته شود. به این شکل، گروه کم کم حذف شده و نمیتواند به هدف خودبرسد. ضمن اینکه در برخی موارد، سکوت خبری و اطلاعاتی، میتواند به روند مبارزه به شکل صحیح کمک کرده و مسئولین، به دور از جنجالهایی که ممکن است جان بسیاری را به خطر بیندازد، نقشه های مبارزاتی خود را اجرا کند. پس به عبارتی، میتوان این روش را، نوعی از توطئه ی سکوت دانست.

با در نظر گرفتن این دو مورد، میتوان نتیجه گرفت که حذف مطالب و سانسور در این زمینه، نه تنها نادرست نیست، بلکه واجب و ضروری نیز هست و اگر انجام نشود، ممکن است نتایج بدی در پی داشته باشد و باعث آسیب دیدن جامعه شود. به عبارتی، آزادی بیان، در مورد همچین مواردی که بر خلاف عرف و قوانین جامعه بوده و حتی میتوانند بشریت را به خطر بیندازند، بسیار محدود میشود.

 

منبع متن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد