سیستمی که ذهن شما را هنگام رانندگی می‌خواند


گوار لندرور شرکتی است با تکنولوژی های جدید در زمینه خودرو و  با رونمایی از سیستم‌های هوشمند،تغییرات شگرفی را در خودروهای مختلف ایجاد کرده است. این شرکت سیستمی را معرفی کرده که می‌تواند ذهن شما را موقع رانندگی بخواند.



  این سیتم، تضمین کننده ایمنی شما،خواهد بود و تصادف‌هایی که  مربوط به ترافیک به ویژه حوادث ناشی از انحراف، خستگی یا استرس‌های موتورسواران است را در جاده‌ها کاهش می‌دهد. 

این سیستم حس ششم از تکنولوژی مانیتورینگ امواج مغز، تحلیل‌های پیچیده و سیستم‌های بازخورد لامسه استفاده می‌کند که با المان‌های ورزشی، پزشکی و علوم هوافضا ترکیب می‌شود.


 هدف این سیستم، اندازه گیری امواج مغز است، برای اینکه تشخیص دهد اگر راننده ترمزی روی رانندگی ندارد، به او   هشدار دهد که تمرکزش روی رانندگی نیست و تمرکزش را جلب کند.

 اگر راننده چشمانش به مسیر و جاده باشد، باز هم ممکن است با بروز مسائلی مثل توهم، تمرکزی روی رانندگی نداشته باشد. و  متوجه صداهای هشدار‌دهنده نباشد و افرادی که از جاده عبور میکنند را نبیند. بنابراین این سیستم این مشکل را شناسایی  و مانع بروز تصادفات میشود.
اولین بخش این سیستم :  Mind Sensing (خواندن ذهن) است که  با استفاده از سنسورهایی که داخل فرمان تعبیه می‌شوند، تفاوت  امواج مغزی یک فرد هوشیار و یک شخص حواس‌پرت تشخیص داده شده و به راننده اخطار میدهد که تمرکزی روی رانندگی ندارد.

بخش دوم:  Driver Wellness Monitoring است  که به کمک سنسورهای تعبیه شده در صندلی‌ها، وضعیت سلامتی و پزشکی راننده  و   ضربان قلب و الگوهای تنفس فرد را اندازه‌گیری کرده و  تشخیص دهد که آیا بیماری یا شرایط غیرعادی  ممکن است اتفاق بیفتد؟

یکی دیگر ازکاربردهای سیستم حس ششم، پدال گاز (شتاب‌دهنده) بساوشی (لامسه‌ای) است که با استفاده از یک سری لرزش‌ها و پالس‌ها درباره موانع، سیگنال‌های ترافیک و سرعت بیش از حد مجاز به راننده خبر می‌دهد.

این سیستم قرار است مجهز به یک  نمایشگر اطلاعاتی پیش‌بینی کننده شود که از فناوری لمسی موسوم به mid-air بهره می‌برد.  هدف این نمایشگر این است که مجبور نباشید تمام وقت حواسمان به نمایشگر باشد و به جاده توجهی نکنیم و با حس شنوایی میتواند یک دکمه را ثبت کند.

لینک منبع

















نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد