فضای حاکم بر رسانه های مجازی توسط چه کسانی مدیریت می شود؟

امروزه این موضوع که رسانه های مجازی همه واقعیت های موجود را منعکس نمی کنند و با تمرکز بر روی برخی از موضوعات خاص، آن ها را برجسته می کنند، بسیار فراگیر شده است.

متأسفانه فضا به گونه ای شده است که این رسانه ها هرچند نمی توانند تعیین کنند که مردم چگونه پیرامون یک موضوع فکر کنند، اما می توانند تعیین کنند که پیرامون چه موضوعاتی فکر کنند. که این خود سبب شده است که افکار عمومی جهانی توسط تکنینک هایی مهندسی شده و به به سمت موضوعاتی که آن ها می خواند سوق داده شوند.

یکی از این تکنیک ها طنز است! تکنیکی که اهمیت بسیار بالایی دارد. طنز یا هجو توصیف افراد و شخصیت ها و اقدامات مرتبط با نظام، یکی از ارکان اساسی این طیف به شمار می رود.

درواقع فضای مجازی محل بحث های سنگین و کارشناسی نیست. و هرچه مباحث ساده تر، طنزتر و جالب تر باشد، مخاطبان بیش تری به خود جذب می کند و مانند یک گلوله برفی که از ارتفاعی به سمت پایین سرازیر می شود، مخاطبان خود را گسترده تر می کند.

کاربران توسط لیدرها به سمت این ارزش های خبری سوق داده شده و اهداف خود را دنبال می کنند.

به همین خاطر باید توجه زیادی به این موضوع و محتوای پیام های انتشار داده شده در این فضاها کرد. چون تک تک این پیام ها هدفمند بوده و اهداف خاصی را دنبال می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد