فناوری ها و تقویت مسائل غیر اخلاقی

١-  پرونوگرافی

پورونگرافی یا هرزه نگاری در فضای رایانه ای مباحث گوناگونی را به خود اختصاص داده است . حجم پورونوگرافی در اینترنت بسیار بیشتر از حجم آن در فضای مرسوم است و بالتبع امکان ذخیره سازی ، ارسال و حتی ایجاد آن نیز بیشتر است . افراد این گونه تصاویر را به پست های الکترونیکی یا گرو های خبری ارسال می کنند.

برای ایجاد این گونه تصاویر ممکن است با اغفال کودکان و زنان به بهانه های واهی از آنها عکس تهیه و سپس از روی آن عکس ، تصویر پورونوگرافیک ایجاد شود . راه دیگر ارتباط اینترنتی با افراد و سپس تهدید آنها جهت ارسال تصاویر عریان واقعی است.

٢-  قاچاق مواد مخدر از طریق سایبر

با توجه به گسترش ارتباطات شبکه ای در محیط سایبر و دسترسی آسان افراد به هم از طریق پست الکترونیکی و اینترنت هرگونه قاچاق مواد مخدر اعم از خرید ، فروش ،پخش ، توزیع ،یافتن واسطه ها و مصرف کنندگان از طریق شبکه های کامپیوتری انجام می شود . از ویژگی های فضای سایبر حذف و کمتر نمودن واسطه ها و توزیع کنندگان ، گسترش دامنه فعالیت قاچاق چیان تا سطح بین المللی و جذب مشتریان بیشتر است .

به دلیل ماهیت خاص شبکه های بین المللی اقدامات پلیس در خصوص کشف فروشندگان و خریداران موادمخدر از طریق ارتباطات کامپیوتری و شبکه ای بالاتر از نوع سنتی آن است .

٣-  تروریسم سایبری

یکی از تهدیداتی که همواره ملتها و دولت ها را آزار داده ،اقدامات تروریستی است که عمدتاً با پیام دهای بسیار زیانباری همراه هستند.

فضای سایبر دنیای بی کرانی از امکانات و قابلیت های بی شمار است که بدون محدودیت در دسترس همگان قرار دارد و هر کس با هر انگیزه و هدفی می تواند از این موهبت بهره مند شود . بدین تردید تروریست ها هم خود را از اینقاعده مستثنا نمی دانند . آنها همانند هر مجرم عاقل دیگری این حق را برای خود قائل می شوند که از امکانات بی شمار این فضا در جهت تحقق اهدافشان بهره برداری کنند.

منبع : maalem.ir

ویندوز ۱۰ در یک نگاه

ویندوز ۱۰ در یک نگاه

 تری میرسون مدیر واحد سیستم عامل‌های مایکروسافت در این مورد گفته است: ویندوز ۱۰ بزرگترین پلاتفورمی 

است که ما تا به حال برای شرکت‌های تجاری طراحی کرده‌ایم. باید توجه داشت که یافته‌های موسسه تحقیقاتی 

فارستر نشان می دهد تنها ۲۰ درصد از کاربران در سازمان های تجاری به ویندوز ۸ مهاجرت کرده بودند و لذا این سیستم عامل که

 دو سال قبل عرضه شده بود موفقیت قابل توجهی نداشت.

علت اصلی این مساله آن بود که بسیاری از افراد رابط کاربری لمسی این سیستم عامل را دوست نداشتند.

 از سوی دیگر حذف منوی سنتی استارت از منوی ویندوز ۸ هم بسیاری از کاربران را ناراحت کرده بود.

ویندوز ۱۰ که به Threshold هم مشهور است به گونه‌ای طراحی شده که یک نسخه از آن برای استفاده بر روی تمامی وسایل الکترونیک کافی باشد. بنابراین مایکروسافت انتظار دارد که کاربران گوشی‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌ها به یک اندازه از آن استقبال کنند.

مایکروسافت می گوید ویندوز ۱۰ می‌تواند بر روی تمامی تولیدات مایکروسافت عملکرد بهینه‌ای داشته باشد و لذا یک نسخه واحد از آن هم بر روی کنسول بازی ایکس باکس و هم بر روی رایانه های شخصی عادی نصب می‌شود. این اقدام مایکروسافت تقلیدی است از اپل که برای آیفون و آی پد یک سیستم عامل عرضه کرده است. البته این شرکت گامی به پیش نهاده و یک سیستم عامل را برای وسایل همراه و عادی در دسترس قرار داده است.

در نسخه اولیه ویندوز ۱۰ که از سوی جو بلفیور معاون مایکروسافت در معرض دید عموم قرار گرفت، دو حالت کاربری پیش بینی شده بود. یکی حالت بهینه شده برای تبلت های لمسی و دیگری حالت بهینه شده برای رایانه های شخصی با استفاده از موشواره و صفحه کلید. کاربران می‌توانند با توجه به وسیله‌ای که در حال استفاده از آن هستند از یک حالت به حالت دیگر منتقل شوند.

از جمله تغییرات مهم دیگر که با هدف جلب  رضایت مجدد کاربران انجام شده بازگرداندن منوی استارت است. علاوه بر این جستجوگر ویندوز ۱۰ هم ارتقا یافته تا در زمان جستجو برای یافتن اطلاعات مورد نظر علاوه بر داده های موجود در رایانه اطلاعات مرتبط در وب هم فهرست شوند.

از آنجایی که مایکروسافت در ویندوز ۱۰ تمرکز ویژه‌ای بر روی کاربران قدیمی و حرفه‌ای خود داشته، تغییرات زیادی در Command Prompt ایجاد کرده تا بتوانند دستورات متنی بیشتری را وارد کنند و کنترل بیشتری بر روی سیستم داشته باشند.

چرا ویندوز ۱۰؟

اما چرا مایکروسافت به جای ویندوز ۹ نام ویندوز ۱۰ را برای این سیستم عامل انتخاب کرده است؟ علت این است که این شرکت می‌خواهد چنین القا کند که ویندوز جدید یک تحول اساسی نسبت به گذشته محسوب شده و این شرکت محصول خارق‌العاده‌ای را عرضه کرده نسبت به تولیدات قبلی متفاوت است.

گفته می‌شود قرار بود نام ویندوز یک برای این سیستم عامل جدید انتخاب شود تا مطابق با نام محصولاتی مانند وان نوت و وان درایو باشد. اما در نهایت این پیشنهاد رد شد.

ویندوز ۱۰ شبیه چه خودرویی است؟

مایکروسافت مدعی است این ویندوز شبیه به خودروهای برقی ساخت شرکت تلسا است. این مساله‌ای است که مدیران این شرکت بر آن اصرار می‌وزند تا بر تازگی و بدیع بودن امکانات این ویندوز تاکید کنند.

ویندوز ۱۰ با چه وسایلی سازگار است؟

با همه چیز. مایکروسافت روز گذشته تنها نسخه رومیزی ویندوز ۱۰ را به نمایش گذاشت، اما این ویندوز با تبلت‌ها و گوشی‌ها و همه محصولات خود این شرکت سازگاری دارد. قرار است ویندوز ۱۰ با اینترنت اشیا هم هماهنگ بوده و با یک کیفیت بر روی وسیله ای با نمایشگرهای ۸۰ و  ۴ اینچ اجرا شود.

از منوی استارت چه خبر؟

همان طور که گفتیم منوی استارت به ویندوز ۱۰ برگشته. در واقع هدف مایکروسافت ترکیب امکانات خوب ویندوز ۷ با رابط کاربری مدرن ویندوز ۸ است. البته منوی استارت به دو بخش تقسیم شده است. در بخش چپ برنامه های موسوم به app به شکلی که در ویندوز ۷ عرضه شده بودند نمایش داده شده اند و در سمت راست عناوین زنده برنامه ها به شکلی رنگارنگ و جذاب که یادآور گرافیک ویندوز ۸ است نمایش داده می شوند. کاربران همچنین می توانند منوی استارت را بر اساس سلیفه شان تغییر دهند و عناوین و چینش و ابعاد آن را تعیین کنند.

آیا باید بین محیط اجرای این دو نوع برنامه‌ها جابجا شد؟

خیر این مشکل که باید برای اجرای برنامه های سنتی و همراه از یک رابط کاربری به رابط کاربری دیگر رفت در ویندوز ۱۰ وجود ندارد. هرگونه دوگانگی برطرف شده و برنامه‌ها صرف نظر از شیوه نگارش آنها به شیوه‌ای که کاربر دوست دارند کار می‌کنند.

برنامه‌ها در ویندوز ۱۰ چگونه کار می کنند؟

اگر برنامه‌های جدید را در ویندوز ۸ اجرا کنید کل نمایشگر پر شده و جایی برای تغییر ابعاد پنجره نمی‌ماند. اما در ویندوز ۱۰ پنجره‌های قابل تنظیم بازگشته‌اند و شما می توانید به راحتی مثل سابق آنها را مدیریت کنید. بدیهی است که این مساله در مورد برنامه‌های سنتی هم صدق می‌کند.

چه ویژگی جدید دیگری وجود دارد؟

ویندوز ۱۰ ویژگی دارد که مشابه با سیستم عامل مک است و با استفاده از آن می‌توانید زوم اوت کنید تا کل برنامه‌های باز در رایانه را ببینید و سپس یکی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای انتقال بین برنامه‌ها رایانه را به شیوه دلخواه  پیکربندی کنید.

امکانات خاص صاحبان مشاغل چیست؟

سازگاری با همه سیستم های مدیریت سنتی، ابزار مدیریت موبایلی، امکان مدیریت داده‌های ذخیره شده بر روی رایانه شخصی، لپ تاپ و محیط های کلود از طریق ویندوز ۱۰ پیش بینی شده است.

آیا ویندوز ۱۰ لمسی است؟

بله. ویندوز ۱۰ لمسی است و کاربران اگر بخواهند می توانند با دست صفحات را بالا و پایین کنند یا بر روی برنامه ای زوم کنند. ویژگی جدیدی به نام “continuum هم به کاربران امکان می دهد با قطع صفحه کلید ویندوز ۱۰ به طور خودکار وارد حالت تبلت شده و App  ها را به طور تمام صفحه ببینند.

خط فرمان وجود دارد؟

بله. وجود دارد و میان برهای قدیمی برای کپی کردن، paste و … کماکان فعال است.

ویندوز ۱۰ چه زمانی عرضه می شود؟

مایکروسافت وعده داده که ویندوز ۱۰ را در نیمه اول سال ۲۰۱۵ عرضه کند. قرار است گروهی منتخب از کاربران ویندوز نسخه پیش نمایش آن را برای رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ‌ها دریافت کنند.

قیمت ویندوز ۱۰ چقدر است؟

در این زمینه هنوز چیزی اعلام نشده است و همچنین مشخص نیست ارتقای ویندوزهای قدیمی به ویندوز ۱۰ با چه فرایندی و با چه هزینه ای صورت می گیرد.

بررسی امنتی تلگرام و واتس آپ

تلگرام ، نرم افزار پیام رسان کدباز موبایل (چیزی شبیه واست اپ و وایبر و…) که به امنیتش می نازد و ادعا می کند پیام های ارسالی با آن به هیچ عنوان قابل رصد، شنود، کنترل محتوا و فیلترینگ هوشمند نیست و حتی جایزه ای ۲۰۰ هزار دلاری برای هک آن در نظر گرفته است.
TELEGRAM-2

- رمزنگاری اطلاعات تلگرام برای رمزنگاری و انتقال پیام ها از پروتکلی به نام MTProto استفاده می کند؛ این پروتکل برای استفاده در تلگرام با تلفیق چند الگوریتم و پروتکل رمزنگاری داده ها نظیر الگوریتم رمزنگاری متقارن AES256 و الگوریتم رمزنگاری نامتقارن RSA 2048 و پروتکل انتقال کلید دیفی هلمن توسط یک تیم که اکثرا برندگان مسابقه ACM و دارای PhD ریاضی هستند نوشته شده است.

تمامی پیام هایی که در تلگرام مبادله می شود با استفاده از همین پروتکل رمزنگاری می شود و این فقط منحصر به پیام های متنی نیست و تمامی فایل های مبادله شده اعم از عکس و فیلم و صورت و اسناد هم به صورت end-to-end کدشده و رمزنگاری شده منتقل می شوند.ولی در واتس اپ به علت کدباز نبودن هیچ مشخص نیست که اطلاعاتی که مبادله می شود آیا کد می شود یا خیر؟

۲- ذخیره سازی پیام هایکی از ویژگی های تلگرام مالتی پلتفرم بودن آن است؛ یعنی تلگرام نسخه اندروید، iOS، ویندوز، ویندوزفون و وب دارد و همه جا و همزمان می توان از آنها استفاده کرد و به پیام ها و آرشیو آن دسترسی داشت.لازمه مالتی پلتفرم بودن این است که پیام ها در سروری ذخیره شوند تا وقتی مورد نیاز بودند بارگذاری شوند و تلگرام همه پیام ها را در سرورهایش ذخیره می کند.ذخیره شدن اطلاعات در یک سرور رابطه عکسی با امنیت دارد و اگرچه این داده های ذخیره شده همگی کد شده اند و کلیدها و پیام ها در سرورهای یکسانی قرار ندارند، ولی باز درصدی از امنیت را کاهش می دهد.اما در واتس اپ هیچ پیامی در هیچ سروری ذخیره نمی شود مگر پیام هایی که به علت عدم اتصال گیرنده به شبکه هنوز به مقصد نرسیده اند. برای این نوع پیام ها هم محدودیت ۳۰ روزه درنظر گرفته می شود و بعد از گذشت آن مدت حذف می شوند.در این مورد تا اینجای کار واتس اپ برتری امنیتی نسبی بر تلگرام داشت؛ اما تلگرام از این مورد هم به سادگی نگذشته است و برای کسانی که به این سطح از امنیت نیاز دارند، یک نوع چت با نام Secure Chat یا چت امن فراهم کرده است. در چت امن علاوه بر رمزنگاری end-to-end پیام ها در سرور هم ذخیره نمی شوند و فقط میان فرستنده و گیرنده مبادله می شوند.

۳- آسیب پذیری های امنیتی تلگرام برخلاف واتس اپ کدباز است و چشم های بیشتری بر آن نظارت می کنند، درنتیجه بسیاری از آسیب های بالقوه احتمالا قبل از عمل شناسایی خواهندشد.اما واتس اپ تاریخی از این آسیب ها و ضعف ها داشته است. کافی است «WhatsApp Security» را گوگل کنید تا خود شاهد ماجرا باشید. اگرچه بعد از اینکه فیس بوک واتس اپ را خرید انتظار می رود با پشتیبانی یک تیم قوی به سطح بالایی از امنیت برسد و بسیاری از این آسیب پذیری هایش کاهش یابد، اما باید به یاد داشته باشیم همیشه فکر دسته جمعی بهتر از فکر یک عده محدود نتیجه خواهدداد.

در کل می توان گفت چت امن تلگرام قطعا نسبت به واتس اپ برتری دارد و در مورد مقایسه امنیت میان چت معمولی تلگرام و واتس اپ باید گفت که اگر امنیت زمان ارسال برای ما در اولویت باشد، به علت رمزنگاری صورت گرفته برتری با تلگرام است و اگر امنیت پس از ارسال و دسترسی به پیام هایی که قبلا رد و بدل شده اند نیز مهم باشد، واتس اپ بر چت معمولی تلگرام می چربد.یک نکته مهم بسیاری از مواردی که در بالا در مورد ذخیره سازی نشدن پیام ها یا ذخیره به صورت کدشده در سرور مطرح شد می تواند صرفا یک ادعا باشد و ممکن است از سوی این شرکت ها رعایت نشود. برای نمونه، افشاگری های ادوارد اسنودن دربارهپروژه پریزم نشان می داد که بسیاری از غول های فناوری اطلاعات، اطلاعات کاربران را برای جاسوسی در اختیار دولت قرار می دادند.

بیش از 600 میلیون اسمارت‌فون گلکسی سامسونگ در معرض خطر هک شدن قرار دارند.


یک نقص امنیتی در یکی از بخش‌های پیش‌فرض گوشی‌های هوشمند سامسونگ، تعداد زیادی از اسمارت‌فون‌های این شرکت را در معرض خطر حمله هکرها قرار داده است. 


شرکت ناو سکیور (NowSecure) می‌گوید یک باگ امنیتی در نرم‌افزار صفحه کلید سوئیف‌کی (SwiftKey) شناسایی کرده که می‌تواند مورد سوءاستفاده هکرها قرار گیرد. 
سوئیف‌کی (SwiftKey) به طور پیش‌فرض در گوشی‌های سامسونگ نصب است. 
با این حساب بیش از ۶۰۰ میلیون اسمارت‌فون گلکسی سامسونگ در معرض خطر هک شدن قرار دارند. 
 هکرها با استفاده از این باگ امنیتی می‌توانند به بسیاری از برنامه‌ها و ابزارهای تلفن از جمله GPS، دوربین و میکروفون دسترسی پیدا کنند. 
امکان نصب بدافزار بر روی تلفن، امکان شنود مکالمات و خواندن پیامک‌ها و حتی امکان دسترسی به تمام اطلاعات شخصی کاربر از جمله قابلیت‌های خطرناکی است که این بدافزار در اختیار تبهکاران سایبری قرار می‌دهد. 
بنا به ادعای شرکت مزبور، این باگ در گوشی‌های جدید سامسونگ از قبیل اس ۶، اس ۵، اس ۴ و اس ۴ مینی شناسایی شده است. 
NowSecure این مشکل را در دسامبر سال ۲۰۱۴ به اطلاع سامسونگ رسانده بود و سامسونگ هم بسته‌های نرم‌افزاری ویژه‌ای را در اختیار اپراتورهای مختلف قرار دارد ولی در حال حاضر همچنان میلیون‌ها دستگاه دارای این باگ هستند.

اپلیکیشن Moment با هدف به اشتراک گذاری تصاویر در فیس بوک (هوش مصنوعی)

محققان در آزمایشگاه های فیس بوک (creative labs) تلاش می کنند تا با استفاده از هوش مصنوعی، دستاوردهای جدیدی داشته باشند.

اکنون «آزمایشگاه خلاقیت» فیسبوک اپلیکیشن جدیدی را به نام Moments ارائه داده که در یک کلام، به اشتراک گذاری تصاویر گرفته شده را با دوستانتان ساده تر می کند. نکته ای که اپلیکیشن یاد شده را از اپ های همرده متمایز می نماید، استفاده از هوش مصنوعی در آن است. 


ادامه مطلب ...

چگونه با Keylogger ها مبارزه کنیم؟

 

Key Loggerها یکی از مهم‌ترین ابزارهای جاسوسی در دستگاه‌های الکترونیک هستند که با ذخیره‌ی تمامی اعداد و حروف تایپ شده توسط شما، به راحتی به رمز حساب‌های اینترنتی یا حتی بانکی شما دسترسی پیدا خواهند کرد

 

 

اگر تا کنون توسط مارکت‌های اینترنتی خرید آنلاین انجام داده باشید حتما مشاهده کرده‌اید که در تمامی وب‌سایت‌های بانکی، در کنار فرم اطلاعات یک کیبورد مجازی نیز وجود دارد که خود بانک نیز به استفاده از نسخه‌ی مجازی کیبورد توصیه کرده است. دلیل این امر چیزی نیست جز احتمال وجود ویروس‌ها یا بدافزارهای Keyloger که در سیستم شما کمین کرده و منتظر دزدیدن رمز عبور‌های شما هستند. کارکرد KeyLoggerها به این صورت است که بعد از نصب و فعال شدن، تمامی اعداد، حروف و هر کاراکتر دیگری را که توسط کیبورد دستگاه تایپ شود، در یک فایل متنی جداگانه ذخیره ‌می‌کنند. برای مثال اگر یک KeyLogger در سیستم شما نصب باشد، هنگامی که وارد ایمیل خود ‌می‌شوید و  ایمیل و پسورد خود را تایپ ‌می‌کنید، به همین آسانی رمز خود را به هکرها تقدیم کرده‌اید. برای همین نیز چنین سایت‌هایی معمولا از یک کیبورد مجازی و ضد هک نیز برخوردارند تا بتوانید اطلاعات بانکی خود را به دور از هرگونه ریسک، توسط این کیبورد‌ها در سایت وارد کنید. اگر مشکوک به ویروسی بودن کامپیوتر خود بودید، ‌می‌توانید در رابطه با دیگر سایت‌ها مانند Gmail و...، از کیبورد لمسی موجود در ویندوز استفاده کنید که از آدرس زیر قابل دسترس است.

Start Menu > All Program > Accessories > Ease of Access > On-Screen Keyboard

 

  ادامه مطلب ...

گوگل کنترل بیشتر حریم خصوصی را به کاربران می‌دهد

گوگل قصد دارد تا کنترل بیشتر بر اطلاعات را به کاربران بدهد و از این‌رو ویژگی جدیدی با نام My Account را برای کنترل تنظیمات سیاست‌های امنیتی تمامی سرویس‌ها معرفی کرده است. حتی کاربرانی که دارای حساب گوگل نیستند می‌توانند اطلاعات امنیتی مربوط به خود را چک کنند.

از این پس کاربران گوگل و همچنین کاربرانی که اکانت گوگل ندارند در بخش My Account گوگل تمامی اطلاعاتی که تا به حال به سرویس‌هایی نظیر نقشه‌های گوگل، یوتیوب، جیمیل و حتی جستجوگر گوگل ارائه کرده‌اند را مشاهده کنند. علاوه بر این در این بخش قدم به قدم می‌توان سیاست‌های امنیتی و تنظیمات مربوط به آن را کنترل کرد، این تنظیمات بیشتر شبیه به تنظیمات حریم خصوصی فیسبوک است. به واسطه‌ی این ویژگی کاربران می‌توانند نگاه اجمالی از انتخاب‌های امنیتی و اطلاعات خود را داشته باشند. همچنین می‌توان تعداد دستگاه‌هایی که به اکانت لاگین شده‌اند را مشاهده کرد، به عنوان مثال می‌توان گوگل را برای خواندن و ثبت اطلاعات مربوط به مسیریابی متوقف کرد


ادامه مطلب ...

کرش برنامه اسکایپ با دریافت پیغام خاص

بعد از کشف باگ در پیام رسان iOS حال مورد مشابهی در اسکایپ پیدا شده که تقریبا ساز و کاری مشابه مشکل موجود در iOS دارد. . اسکایپ برای iOS، اندروید و ویندوز با این مشکل مواجه هستند اما نسخه ی مخصوص سیستم عامل مک و همچنین نسخه ای بهینه برای نمایشگرهای لمسی در ویندوز ۸.۱، با مشکل رو به رو نمی گردند.

کافی است عبارت «://:http» را در اسکایپ استفاده کنید تا این برنامه با مشکل جدی رویرو شود. برای کرش اسکایپ کافی است تا پیغامی را شامل عبارت فوق نوشته و کلید ارسال را فشار دهید. به محض فشردن این کلید، اسکایپ ارسال کننده کرش می‌کند.

 

البته موضوع زمانی بدتر می‌شود که با دریافت این پیغام و قرار گرفتن آن در History، برنامه به‌طور مکرر کرش می‌کند و اجازه استفاده از سرویس Skype را نمی‌دهد. حتی اگر از برنامه خارج شوید و دوباره با نام کاربری خود وارد برنامه شوید، برنامه از کار خواهد افتاد.

اگر تمایلی به پاک کردن تاریخچه گفتگوهایتان ندارید، تنها راه حل این خواهد بود که از شخص فرستنده بخواهید پیام فرستاده شده را ویرایش و پاک نماید. سپس می توانید با حذف اپلیکیشن و نصب یک نسخه ی قدیمی تر از اسکایپ، مشکل را حل کنید.

 

منابع:

http://www.zoomit.ir/it-news/security/21069-skype-crash-http-error

http://digiato.com/article//

http://www.shahrekhabar.com/science/1433332740037636

 

بزرگترین حملات سایبری دنیا در سال 2014



شرکت پاندا که یک شرکت امنیتی است،بزرگترین حملات سایبری و مهمترین رویدادهای امنیت فناوری اطلاعات که در سال ۲۰۱۴ رخ داده اند را تحلیل کرده است:

 

 آمریکا: سرقت اطلاعات کارت های اعتباری ۴۰ میلیون مشتری:

 سرقت اطلاعات کارت نقدی و اعتباری مشتریان از فروشگاه target، در این سرقت فقط خریدارانی که در فروشگاه های این شرکت حضور یافته و هزینه را از طریق کارت اعتباری پرداخت کرده بودند، هدف قرار گرفتند. این حمله خریداران آنلاین را تحت تاثیر قرار نداد.

آلمان: سرقت از حساب ایمیل ۱۶ میلیون نفر:

دراین حمله مهاجمان از بات نت استفاده کرده بودند. اداره امنیت اطلاعات آلمان وب سایتی را طراحی کرد و به کاربران اطلاع داد که کدام ایمیل­ها جز ایمیل­های سرقتی هستند.

سرقت اطلاعات مالی ۲۱ میلیون نفر در کره جنوبی:

شرکت اعتباری KCB قربانی یک حمله سایبری بود که طی این حمله اطلاعات مالی شخصی 105.8  میلیون مشتری به سرقت رفت. این اطلاعات شامل: نام، ایمیل، آدرس منزل، شماره تلفن، شماره کارت اعتباری و شماره پاسپورت بود.

ادامه مطلب ...

فیسبوک، به دور ذهن شما حصار خواهد کشید...

فیسبوک، به دور ذهن شما حصار خواهد کشید...


شبکه اجتماعی «‌فیس‌بوک» را با حدود یک میلیارد نفر کاربر، می‌توان سومین کشور پر جمعیت جهان نام‌گذاری کرد! که اکنون یازده سال از فعالیت آن در فضای مجازی می‌گذرد.

ماجرا از آنجایی آغاز شد که یک کارشناس فناوری اطلاعات استرالیایی به نام نیک کابرولویچ، متوجه شد حتی زمانی که از صفحه شبکه اجتماعی فیس‌بوک خارج شده کوکی‌های (Cookie) مرورگری که از آن استفاده میکرد نشان داد که اطلاعات مربوط به بازدیدهای دیگرش هم ذخیره شده است. در اکثر موارد هنگامی که کاربران از یک وب‌سایت خارج می‌شوند، کوکی‌ها به صورت خودکار پاک می‌شوند اما کابریلویچ متوجه شد فیس‌بوک این اطلاعات را که شامل مشخصات عبور کاربران می‌شود را نگه می‌دارد

ادامه مطلب ...