نقض قوانین حریم شخصی اتحادیه اروپا توسط فیس‌بوک


آژانس حفاظت از داده ها یا DPA در بلژیک، نتایج بررسی تازه ی خود را منتشر کرده که نشان می دهد فیس بوک تمامی داده های کاربران را در زمان استفاده از مرورگرهای اینترنتی بررسی کرده است.

 

این تخلف به طور دائمی صورت گرفته و حتی در شرایطی که کاربران وارد این شبکه اجتماعی نشده بودند نیز فیس بوک اطلاعات خصوصی افراد را جمع آوری کرده است. این شرکت حتی از ردگیری فعالیت های اینترنتی افرادی که عضو فیس بوک نیستند نیز غافل نبوده و اگر کاربری از سایتی بازدید   می­کرد که بر روی دامنه ی فیس بوک قرار داشته، توسط این شبکه ی اجتماعی مورد پیگرد قرار می گرفت.

با توجه به نصب افزونه های مربوط به فیس بوک  بر روی میلیون ها وب سایت، می توان نتیجه گرفت که تقریبا هیچ کاربری در اروپا از ردگیری ها و نقض حریم شخصی خود توسط این شبکه ی اجتماعی در امان نبوده است.

بر اساس قوانین اتحادیه ی اروپا، ردگیری فعالیت های کاربری افراد در اینترنت، بدون اطلاع و رضایت آنها غیرقانونی است!

ظاهرا فیس بوک با هدف جمع آوری داده های کاربران، ارزیابی آن ها و ارسال آگهی های مرتبط با عادات کاربری افراد دست به چنین اقدام غیرقانونی زده است. یعنی نقض آشکار حریم خصوصی افراد!!!


برای مشاهده منبع کلیک کنید.

نظرات 4 + ارسال نظر
Z.Niazi دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ساعت 12:04

مقامات بلژیکی این اطلاعات را با همکاری نهادهای نظارتی و رگولاتوری در آلمان، هلند، فرانسه و اسپانیا جمع آوری کرده اند. به گفته آنها فیس بوک از به رسمیت شناختن رویه قضایی اتحادیه اروپا و همکاری با کشورهای مذکور خودداری کرده است. فیس بوک خود را تنها موظف به تبعیت از قوانین ایرلند می داند، زیرا مقر اروپایی آن در این کشور قرار دارد. علت انتخاب این کشور قوانین مالیاتی و قضایی نسبتا سهل گیرانه است.

H.Khalili دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ساعت 12:02

به گزارش باشگاه خبرنگارن، بر اساس گزارش کمیسیون حفاظت از حریم شخصی بلژیک، مدیران فیس بوک به تازگی پاسخگوی سوالاتی در مورد نحوه جمع آوری اطلاعات از کاربران خود بوده اند. آنها از کاربران اینترنت خواسته اند نرم افزارهایی را برای حفاظت ار حریم شخصی خود نصب نمایند تا جلوی جمع آوری اطلاعات شخصی خود را توسط سایت های ثالث و از جمله فیس بوک بگیرند.
مساله نگران کننده این است که حتی اگر کاربران فاقد حساب کاربری در فیس بوک باشند ممکن است اطلاعاتشان توسط این سایت به شیوه های گوناگون و در زمان استفاده از سرویس های ثالث جمع آوری شود.

صاحبی همراه دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 ساعت 17:14

دوستان برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید به لینک زیر برید:
ردیابی-بازدیدکنندگان-توسط-فیس‌بوک،-ناقض-قوانین-اتحادیه-اروپا/www.news.asis.io/content

الهه صاحبی همراه دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 ساعت 15:28

با تایید مطلب بیان شده بیان میکنم که این تحقیقات به خواسته ی آژانس حفاظت از داده های بلژیک صورت گرفته است.طبق این تحقیقات وقتی فردی از یک صفحه ی فیسبوک بازدید میکند یک کوکی بر روی مرورگر وی قرار میگیرد اگر این کاربر از اعضای فیسبوک نباشد این کوکی ها حاوی شناسه ای منحصر به فرد بوده و تا 2سال انقضا دارد اما اگر عضو فیسبوک باشد چند کوکی اضافه دریافت میکند که فرد را به طور انحصاری شناسایی میکنند.به گفته محققان این اقدامات فیسبوک با بند 5از بخشنامه ی حریم خصوصی الکترونیک اتحادیه اروبا مغایرت دارد .طبق این بخشنامه جمع آوری اطلاعات باید با آگاهی و رضایت افراد باشد مشکل اصلی اینجاست که به کاربران گفته نمیشودکه چه اطلاعاتی جمع آوری شده و چگونه استفاده خواهد شد.تحقیقات نشان میدهد فیسبوک حتی بعد از انصراف کاربران نیز به ردیابی آنها ادامه میدهد.با این شرایط فیسبوک موظف است به دلیل نقض قوانین اتحادیه اروبا در زمینه ی حفاظت از داده ها توضیحات قانع کننده ای ارایه دهد.آیا این کار را خواهد کرد؟!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد