نکاتی برای تقویت حریم خصوصی

 نتیجه تصویری برای نقض حریم خصوصی در فضای مجازی

در دنیای امروز این موضوع که فردی بتواند حریم خصوصی خود را دربرابر افراد بزه کار ویا شنود های قانونی توسط دولت ها حفظ کند عملا ممکن نیست اما می توان میزان جاسوسی آنها را کنترل کرد.با توجه به افشاگری های اسنودن که مشخص کرد آمریکا کوچکترین وشخصی ترین اطلاعات افراد را هم شنود می کند موضوع حفظ حریم خصوصی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. 

 

یکی از راهکار ها برای آن که از نظارت بیش از حد دولت ها بر زندگی خود جلوگیری کنید روش  هایی وجود دارد. یکی از آنها عدم حضور در دنیای مجازی است. این به معنای عدم استفاده از تلفن همراه بوده و اگر به واسطه شغل خود نیازمند استفاده از آن هستید، باید هنگامی که کاری ندارید تلفن همراه را خاموش کرده و باتری آن را نیز خارج کنید. در غیر این صورت این وسیله همچنان می تواند موقعیت مکانی شما را مشخص کند.همچنین، قطع ارتباط با دنیای مجازی شامل پرهیز از کسب و کار آنلاین و عدم ارسال هیچ گونه ایمیل و یا ارسال محتوا روی شبکه های اجتماعی می شود. بی تردید، قصد ندارید این اطلاعات توسط دیگران جمع آوری و ذخیره شوند.با این وجود، روش هایی وجود دارند که می توانند نظارت بر فعالیت ها در دنیای مجازی را برای دیگران از جمله دولت ها دشوار کنند. اقدام هایی که در ادامه این مطلب به آنها اشاره می شود، توسط کارشناسان توصیه شده اند.

1. اطمینان از اینکه رایانه شما دارای رمزنگاری کل دیسک بوده و توسط گذرواژه از آن مراقبت می گردد.

2. ایمیل های خود را رمزنگاری کنید. اگر از نام مستعار استفاده می کنید نام مستعار نباید نشان دهنده هویت افراد باشد.

3. از ویژگی هایی مانند بلاک کردن تبلیغات  استفاده کنیدو یا به امن بودن وب سایت ها(https) توجه کنید.

4. راه اندازی خودکار درایو دی وی دی و تمامی برنامه های ضروری در سیستم عامل رایانه خود را غیر فعال کنید.

5. از یک سیستم عامل نصب شده جداگانه برای فعالیت هایی که قصد ندارید با فعالیت های دیگر در ارتباط باشند، استفاده کنید. افرادی که به چنین محافظتی نیاز دارند به راحتی از اختصاص زمان برای انجام آن پرهیز می کنند. این در شرایطی است که کاربران به اقدام های محافظتی داخلی و شفاف نیاز دارند.

6. هنگامی که از تلفن هوشمند خود استفاده نمی کنید، آن را در یک کیف ضد امواج رادیویی قرار دهید. در تولید این کیف ها از مس استفاده می شود. بر همین اساس، جی پی اس کار نکرده، امکان برقراری ارتباط با دکل های مخابراتی وجود نداشته و دستگاه نمی تواند فعالیت های شما را مشاهده، ثبت و یا ارسال کند.

7. از شبکه های خصوصی مجازی (VPN) استفاده کنید. از این طریق، تونل ارتباطی امنی برای انجام فعالیت های خود در اینترنت ایجاد می کنید.

به نظر بنده موضوع نظارت دولت ها بر فضای مجازی امری اجتناب ناپذیر و ضروری است.اما آنچه مهم سطح ونحوه این نظارت ها می باشد.چرا که در قوانین اسلام هم اصل بر بی گناهی مردم است و نباید برای شناسایی یک فرد  بزه کار تمام جامعه شنود شوند.

منبع: www.asriran.com

نظرات 2 + ارسال نظر
بنفشه زارعی پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 10:54

به نظر من می توانیم این موارد رو هم به موارد بالا اضافه کنیم:
•حساب کاربری خود را در فضای اینترنت با اسم، رمز مناسب و در صورت امکان اتصال به تلفن همراه امن کرد.
•اسم و رمز حساب کاربری خود را به صورت دوره ای تغییر دهیم
•روی کامپیوترهای مشکوک لاگین نشویم
• اطلاعات کاربری خود را به دیگران نسپاریم
•وقتی که در مکان عمومی و از طریق اینترنت عمومی به شبکه‌های اجتماعی وارد می‌شویم، رمز عبور و جزئیات وارد شدن به آن تارنما را از تاریخچه مرورگر رایانه‌ی عمومی کاملا از بین ببریم.
• در مورد میزان اطلاعاتی شخصی که از خود می‌گذارید حتی اگر افراد شبکه‌ خود را می‌شناسید احتیاط به خرج دهید چرا که کپی کردن اطلاعات شما برای افراد بسیار ساده است
•تنظیم‌های امنیتی پیش‌فرض که شبکه‌ اجتماعی به شما پیشنهاد داده را خوب درک کرده و راه تغییر آن را بدانیم.
•از شناسه‌های جداگانه یا حتی نام‌های مستعار و متفاوت برای فعالیت‌ها و تبلیغات استفاده کنیم

الهه صاحبی همراه سه‌شنبه 22 اردیبهشت 1394 ساعت 11:32

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شده میتونیم موارد زیر را نیز رعایت کنیم:
1. همه خاطرات خود را در دفترچه شخصی ننویسید. فکر این را بکنید که ممکن است این نوشته ها را فرد دیگری غیر از شما مطالعه کند و این اتفاقی است که همیشه احتمال رویدادنش هست.
2. اطلاعات مربوط به ایمیل، وبلاگ و صفحات شخصی خود در اینترنت را به خوبی نگهداری کنید. در مکان های عمومی مانند کافی نت ها ترجیح این است که ایمیل یا اینترنت بانک خود را چک نکنید و اگر این کار را کردید حتما در اولین فرصت رمز خود را تغییر دهید.
3. مواظب تصاویر و ویدیوهایی که بر روی تلفن همراه یا دوربین دیجیتال خود دارید باشید. گم یا ربوده شدن این ابزارهای ارتباطی می تواند بخش قابل توجهی از مسایل خیلی خصوصی شما را عیان کند.
4.برای تعمیر رایانه شخصی خود حتما به مراکز رسمی و موجه مراجعه کنید و ترجیحا در طول کار کنار فرد متخصص بمانید. در صورت امکان یک نسخه پشتیبان از فایل های شخصی خود تهیه کنید و بر روی هارد اکسترنال یا دی وی دی نگهداری کنید.
5. در مجالس زنانه، عروسی ها و جاهای دیگری که ممکن است با پوشش ظاهر شوید که نخواهید تصاویر آن علنی شود مواظب دوربین های دوستان و آشنایان باشید. هرگز عکسی را نگیرید که فکر می کنید ممکن است افراد نامطمئن ببینند.
6. هرگز از خصوصی ترین لحظه های زندگی خود تصویر تهیه نکنید. به هرحال دوربین یا رایانه شما ممکن است در دسترس افراد غریب قرار گیرند. در مواردی هم دیده شده است که مردان بعدها از این تصاویر برای تحت فشار قراردادن همسرشان، به خصوص در روزهای ناملایم اختلاف، استفاده کرده اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد