آشنایی با هکرهای ناشناس یا انانیموس

برای عضویت در این گروه کافی است فقط با چند قانون ساده و ابتدایی این گروه موافق باشید تا بتوانید یکی از آنها در جهان باشید.این گروه با الهام از فیلم های هالیوودی از یک نقاب برای ناشناس ماندن خود استفاده میکنند که می توان فعالیت جدی آنها را از سال 2003 به بعد دانست.

 

 

این گروه رهبری و ساختار منسجم سازمانی ندارد ونحوه فعالیت آنها به این شکل است که ماموریت گروه با قرار دادن فیلمی در اینترنت به اعضا اطلاع داده شده سپس تمام اعضا در سراسر جهان اقدام به عملیات علیه هدف اعلام شده می کنند.اما همین عدم ساختار سازمانی باعث شده است که در مواردی که برخی از اعضا شناسایی شده اند دادگاه نتوانند سایر اعضا را به دادگاه بکشاند.

فلفسفه وجودی این گروه طبق اعلام خود گروه مقابله و مبارزه با سانسور و کنترل اینترنت است.اما آن قوانین ساده که پیشتر به عنوان شرایط این گروه ذکر کردیم عبارتند از: « فاش نکردن هویت اعضای گروه ، درباره گروه هیچ‌گاه صحبت نکن، و هرگز به رسانه‌ها که همان حق آزادی بیان هستند حمله نکن.

این گروه زمانی که به اهدافش حمله می کند معمولا از کلید واژه های:فراموش نمی‌کنیم، نمی‌بخشیم و منتظر ما باشید استفاده می‌کنند. شاید بتوان آنها را به نوعی منعکس کننده افکار آنارشیستی ( به معنای نظامی اجتماعی و سیاسی بدون دولت، یا به طور کلی جامعه‌ای فاقد هرگونه ساختار طبقاتی یاحکومتی است. آنارشیسم برخلاف باور عمومی، خواهان هرج و مرج و جامعه بدون نظم نیست، بلکه همکاری داوطلبانه را درست می‌داند که بهترین شکل آن ایجاد گروه‌های خودمختار است.)  دانست اما این گروه رفته رفته از این نوع نگرش فاصله گرفت و ماهیت دموکراتیک تر به خود گرفت تا جایی که امروزه  ردپای این گروه را در کنار فعالیت های مدنی نظیره: کمک به ارتباطات مردم در دوران بهار عربی، حمایت از معترضین قتل مایکل براون در فرگوسن، حمایت از ویکی‌لیکس و انتشار اسناد آن، و در نهایت کمک به مردم در زمان سیل در اوکلاهاما در امریکا مشاهده کرد.اما در آخرین مورد هم این گروه در واکنش به حمله به مجله فکاهی شارلی ابدو بیانیه داد وموضع گیری سختی در برابر گروه های جهادی کرد وبیان داشت که: طی اقدامات تروریستی انجام یافته در پاریس و حمله وحشیانه به نشریه شارلی ابدو، تمام هکرهای گمنام سراسر سیاره تصمیم گرفته‌اند که علیه شما تروریست‌ها اعلام جنگ کنند. ما تک تک شما را تا به آخرین نفر پیدا خواهیم کرد و خواهیم کشت. شما به خودتان اجازه دادید که جان انسان‌های بی‌گناه را بگیرید و به همین خاطر ما انتقام خون آن‌ها را از شما خواهیم گرفت. ما تمام فعالیت‌های آنلاین شما را رصد خواهیم کرد و تمام اکانت‌های شبکه‌های مجازی شما را خواهیم بست. شما نخواهید توانست قوانین شریعت خود را بر دموکراسی‌های ما تحمیل کنید. ما اجازه نخواهیم داد حماقت شما آزادی‌های ما و آزادی بیان ما را از بین ببرد. ما به شما اخطار دادیم. منتظر ویرانی و فروپاشی خود باشید. ما شما را هر جای کره زمین گیر می‌آوریم، شما دیگر هیچ کجا امن نخواهید بود. ما گمنام هستیم، ما بی‌شماریم، ما فراموش نمی‌کنیم، ما نمی‌بخشیم، از ما بترسید. القاعده و داعش شما طعم انتقام ما را خواهید چشید.

ولی باتوجه به مطالبی که در کلاس مطرح شده است نمی توان به طور کامل با رفتارهای این گروه موافقت کرد.درست است که خیلی افراد این گروه را ل مدافعان آزادی بیان می دانند اما به نظر بنده  اینکه این گروه خودش می خواهد درست یا نادرست را تشخیص داده و عمل کند از جنبه وظیفه گرایی دارای ایراد است.از طرفی هم همین مخفی بودن افراد این سازمان فهم این موضوع که چه کسانی پشت پرده این گروه هستند را مشکل تر کرده است.

منبع:

http://www.itsn.ir/

نظرات 2 + ارسال نظر
عرفان محمودیان چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 ساعت 22:05

انجمن هکر های انانیموس تقریبا میشه گفت تبدیل به یه گروه رابین هودی اینترنتی شدن.اینکه یه گروه جمع بشن و بخوان عدالت رو خودشان اجرا کنند. به فرض که فعالیت های این گروه تا به حال نتایج مثبتی داشته ولی دنیایی رو در نظر بگیریم که هر گروه انجمنی تشکیل بدهد و با سلیقه خود بخواهد عدالت را برقرار کند.به نظر من تشکیل اینجور انجمنای اینترنتی واقعا میتونه یه چالش بزرگ درست کنه که هیچ ارگانی قادر به مهار ان نباشه.

علیرضا احمدی شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 16:13

به نظر من هم کار این گروه کاملا درست نیست چرا که معیار درست یا غلط بودن کار را خودشان تشخیص میدهند و میتوان با تعصبات شخصی و غرض ورزی موضوعی را درست تشخیص دهند که به واقع درست نیست و یا برعکس موضوعی را غلط تشخصی دهند در حالی که چنین نباشد.

بله به نظره منم همین طوره چون این گروه همان طور که گفتم فاقد ساختار سلسله مراتبی است این مشکل در این گروه کاملا مشهوداست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد