فیلترینگ هوشمند معنایی

 

 

فیلترینگ هوشمند معنایی


 

یکی از قابلیت­های اساسی فیلترینگ هوشمند، درک معنایی ، صوتی و تصویری است؛ به طوری که بدون حساسیت روی کلمات خاص مطالب را بخواند و بفهمد؛ تصویر را پردازش کند و تشخیص دهد. طبق تعاریف موجود و نمونه­های تطبیقی در دیگر کشورها، فیلترینگ هوشمند باید قادر به تشخیص بخشی از آدرس­های اینترنتی باشد ؛ به گونه­ای که در برخورد با یک صفحه، به جای فیلتر کردن تمام صفحه، بخشی از آن را  مسدود کند.برای مثال باید بتواند درباره­ی سایت فیسبوک برخی صفحات را مسدود و باقی را  باز بگذارد.

از دیگر الزامات فیلترینگ هوشمند، تمایز قائل شدن در دسترسی هاست؛ به این معنی که بتوان برای افرادی سطح دسترسی بیشتر یا کمتری را تعریف کرد. درک معنایی، صوتی و تصویری (عکس و فیلم) از دیگر الزامات فیلترینگ هوشمند است. با امکان درک تصویر و پردازش تصویر، تصاویر موردنظر در یک صفحه اینترنتی بدون مسدود شدن تمام آدرس صفحه، فیلتر خواهد شد و امکان استفاده از سایت موردنظر همچنان فراهم است.

با قابلیت درک معنایی، حساسیت روی کلمات خاص وجود ندارد؛ مطالب را می­خواند و براساس محتوا مسدود­سازی انجام می­شود؛ برای مثال بتواند بین یک مطلب پزشکی که در آن از کلمات خاص استفاده شده و یک داستان که همان کلمات مشابه در آن بکار رفته، تبعیض قائل شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد