خطای های مهم امنیتی که باید به آنها توجه کنید(در حوزه ی حریم خصوصی)

تاحالا برای شما پیش آمده بخواهید شارژ اینترنتی بگیرید؟ یا خرید اینترنتی بکنید ؟ یا حتی در سامانه اتوماسیون تغذیه میزان اعتبار خود را افزایش دهید؟ یا ایمیل خود را چک کنید؟

تمامی موارد فوق نیازمند یک ارتباط ایمن میباشد و ممکن است خیلی از شماها اصلا به آن توجهی نکنید. به عنوان مثال اگر بخواهید ایمیل خود را چک کنید و به پروتکل رمز نگاری آن توجه نکنید ممکن است اتفاقات بدی برای شما رخ دهد. شخص یا سازمانی که اطلاعات شما را بدزد میتواند کارهای غیر قانونی با ایمیل شما انجام دهد و به حساب شما لحاظ شود. میتواند اطلاعات کارت شما را بدزد و حساب شما را خالی کند.یا فرض کنید کسی با بدست آوردن اکانت شما برای سازمان هایی چون بی بی سی و ... از طرف شما نظر بگذارد و شما را به دردسر بیندازد!!! باور کنید کار سختی نیست!!

خواهشمندم به موارد زیر توجه کنید و هر کدام از عکس های زیر را که مشاهده کردید بدانید اطلاعات شما در دست شخص یا سازمان خاصی خواهد افتاد:

عکس های زیر نشان میدهد که این سایتها Certificate ندارد ، یعنی در حالت عادی برای امنیت باید گواهینامه داشته باشد ولی مشاهده میکنید که ندارد پس مشکلی در آن وجود دارد . خیلی از ما بدون توجه به نکات امنیتی گزینه ی not recommended رو انتخاب میکنیم و نمیدانیم چه عوارضی در پی خواهد داشت!



نمونه ی دیگر:

نمونه زیر که در سایت گلستان نیز خیلی مشاهده میکنید که البته ممکن است همیشه دلیل امنیتی نداشته باشد :



امیدوارم با این توضیح  ها ازین به بعد مراقب باشید!!!




نظرات 2 + ارسال نظر
آرمین مرادی دوشنبه 4 خرداد 1394 ساعت 00:37 http://networklearn.jimdo.com

با سلام
در مورد سوال خانم جمشیدی باید بگم که اگر موقع مواجه شدن با موردی که فرمودید(https نبودن سرچ گوگل) فورا به سرویس دهنده ی خود زنگ بزنید و به آنها اطلاع دهید چون اکثر مواقع این کار عمدی است و در موارد بسیار نادر این نشان دهنده ی فیشینگ (صفحه ی جعلی ساخته شده توسط هکر) میباشد. در موزد سایت گلستان هم بنده احتمال میدهم چون certificate آنها از یک منیع ایرانی تهیه شده این پیغام می آید و این نیز میتواند در موارد نادر علت آن هک شدن باشد!
موفق باشید!

منا جمشیدی 9000843 دوشنبه 4 خرداد 1394 ساعت 00:35

بنده شخصا قبلا به این مواردی که گفتید توجه نمیکردم اما چند سوال دارم و اونم اینه اولا اکثر مواقع که وارد گوگل میشوم سرچ اون حالت https نداره آیا این مشکلی داره؟ و سوال دومم اینه که سایت گلستان که هر از گاهی همین پیغام رو نشون میده دلیل بر نا امنی اون سات یا نه؟ چون ما همیشه روی گزینه ی not recommended کلیک میکنیم چون مجبوری و چاره ای نیست و باید عملیات مربوطه رو در گلستان انجام بدیم!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد