جاسوسی آژانس های امنیتی از گوشی های "اندروید" ایرانی ها

سایت "تک تایمز" با اشاره به استفاده آژانس های امنیتی از نرم افزار تازه ای برای جاسوسی از گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید می نویسد: "گزارشی منتشر شده نشان می دهد که چگوه نرم افزار "فین اسپای" برای کمک رسانی به آژانس های اطلاعاتی برای رصد گوشی های تلفن همراه و تبلت ها مورد استفاده قرار گرفته اند. این نرم افزار قابلیت آن را دارد که تمام داده های گوشی تلفن همراه را ثبت کند."


 

 
این سایت در ادامه به قابلیت های دیگر نرم افزار جدید اشاره کرده و در این باره می افزاید:"فین اسپای موبایل" نرم افزاری است که می تواند تمام دستگاه های مجهز به سیستم عامل اندروید را پوشش دهد. به گزارش روزنامه "واشنگتن پست" این نرم افزار قابلیت ربایش اطلاعات تماس گوشی ها، گوش کردن به گوشی های مورد هدف قرار گرفته، فعال کردن میکروفون و ردیابی مکان فرد صاحب گوشی را دارد."



این سایت در ادامه اشاره می کند که کاربران گوشی های "اندروید" نیز یکی از قربانیان این نرم افزار بوده اند و در این باره می افزاید:"کاربران گوشی های تلفن همراه در انگلیس، روسیه، آلمان، بحرین و ایران هدف حملات این نرم افزار بوده اند. این خبر در حالی فاش شده که مدیران اپل پیش تر مدعی شده بودند که گوشی های تلفن همراه مجهز به سیستم عامل اندروید از نظر ویژگی های امنیتی در سطح بالایی قرار دارند و این ویژگی ها را در تبلیغات خود نیز بیان می کنند."


منبع


============================


نقد: امروزه استفاده از گجت های هوشمند در زندگی ما تاثیر بسزایی دارد، اطلاعات حساب بانکی ما، تمام اکانت های مختلف ما از جمله جیمیل، فیس بوک و.... در این گجت ها ذخیره می شوند.

حال فرض کنید، نرم افزاری درون سیستم عامل گجت شما هست که تمام اطلاعات موجود بر گجت شما را برای سرورهای جاسوسی یا حتی شرکت سازنده ی گجت می فرستد!

این سوال مطرح میشود که گجت شما تا چه اندازه امن است و حریم خصوصی شما نقض نمیشود؟!

آیا اطلاعات شما را بدون اطلاع شما منتقل میشود؟!

ما باید چه کار کنیم؟! آیا چون این گجت ها به نوعی از ما جاسوسی میکنند استفاده از آن ها را متوقف کنیم؟!


حفره های امنیتی و جاسوسی زیادی در اندروید وجود دارد که به سادگی باعث نقض حریم خصوصی ما  میشود،

باید قوانین محکم بین المللی در این رابطه مطرح گردد تا حریم خصوصی افراد حفظ گردد.


در ثانی از آنجا که در این دوره ایران یکی از مهمترین اهداف جاسوسی بسیاری از کشورها می باشد، دولت ایران چه کاری میتواند انجام دهد؟!

آیا تولید یک توزیع امن جدید از لینوکس، برای گجت هایش کار به صرفه ایست؟!

آیا افراد راضی به استفاده از یک گجت با کیفیت کمتر ولی امن خواهند شد؟


شاید اطلاعات ما انقدر مهم نباشد که حاضر به تعویض یک گجت عالی ولی جاسوس با یک گجت متوسط ولی امن شویم.



نظرات 1 + ارسال نظر
نیوشا محجوب جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 13:32

به نظر بنده بهتر است از این نرم افزارها استفاده نکنیم تا به طوری تولیدکنندگان آن نرم افزارها شکست بخورند، زیرا بخش زیادی از کاربران این نرم افزارها ایرانی ها هستند و اگر ما از این نرم افزار ها استفاده نکنیم و آنها شکست بخورند باعث میشود دیگر شنود نکنند و حریم خصوصی افراد نقض نشود.
همچنین میتوان یک سری نرم افزارهای داخلی ایجاد کرد که کاربران ایرانی بتوانند از نرم افزارهای داخلی استفاده کنند و این کار باعث میشود حریم خصوصی افراد نقض نشود و اگر هم این نرم افزارها شنود شود، اطلاعات افراد بر روی سرورهای داخلی ذخیره شود تا دیگر کشورها نتوانند از اطلاعات کاربران ایرانی سواستفاده کنند که این کار هم به نفع کاربران است و هم به نفع ایران.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد