تنظیمات فیس بوک برای رعایت حریم خصوصی

در میان تمام رابطه های سرگرم کننده خانوداگی و غیر فامیلی ، در میان تمام برنامه های کاربردی جالب ، آلبوم های تصاویر و دیگر سرگرمی های موجود در فیسبوک ، گاهی اوقات  فراموش می کنیم که حریم شخصی ما در فضای مجازی و نت خیلی شکننده است .


هر زمان که ما یک سری اطلاعات را راجع به خودمان در نت در میان شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاریم به همه نشان داده می شود حتی اگر شما آن را برای عده خاصی هم نشان دهید باز راههایی است که آن عده اطلاعات و یا تصاویر شما را به دیگران نشان دهند و به این ترتیب امنیت و حریم شخصی شما به کلی زیر سئوال رود .

 به همین دلیل مردم و یا سازمانهای خارج از فضای نت به سادگی می توانند اطلاعاتی این چنین را راجع به ما به سادگی و بدون اینکه ما بخواهیم و یا بدانیم بدست آورند . کاربران باید در فضایی سالم در فضای نت باشند و از به سرقت نرفتن  اطلاعات خود اطمینان حاصل کنند ولی این چگونه ممکن است. در این پست چند تنظیم ساده در فیس بوک را به شما آموزش میدهیم تا از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

  قدم اول : مدیریت لیستهای دوستان


به دنبال قدم هایی که گوگل پلاس مرحله به مرحله در حلقه های خود درست کرد ، فیسبوک هم در تاریخ سپتامبر ۲۰۱۱ لیست های دوستان را بهبود بخشید . این ویژگی به شما اجازه می دهد که به خوبی تعیین کنید که چه کسی چه چیزهایی را ببیند و یا نبیند با گذاشتن آنها در گروه های خاص و مدیریت آن گروه ها می توانید به این دست یابید .با این حال به ناچار شما باید وقت گذاشته و دوستان خود را درون گروه های مختلفی مانند دوستان ، فامیل ، دوستان دانشگاه و …در آورید تا به نتیجه دلخواه برسید .




قدم دوم خودتان را از موتور جستجوی فیسبوک حذف کنید .


از اینکه مردم بیایند و شما را در لیست دوستانشان اضافه کنند ناراحت می شوید ؟ اگر شما حساب خودتان را در دایرکتوری جستجوی فیسبوک قرار ندهید ، این افراد نمی توانند شما را پیدا و ادد کنند. می پرسید چطور این کار را انجام دهید ؟




خوب ساده است ! تمام چیزی که نیاز دارید این است که به صفحه تنظیمات حریم خود یا همان privacy settings page رفته بر روی ویرایش تنظیمات یا همان ‘Edit Settings’ در سمت راست "چطور متصل شوید ” ‘How You Connect’ کلیک کنید . آنجا می توانید تعیین کنید که چه کسانی شما را پیدا کنند ! همه یا دوستان دوستانتان و یا فقط دوستانتان ! این همان حذف خودتان از جستجوهای بی هدف است که شما را آزار می داد .

برای اینکه این پست طولانی و از حوصله خارج نشود ادامه آن را در پستهای بعدی خواهیم گذاشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد