ادامه تنظیمات بر روی فیس بوک

در پست قبلی خود چند تنظیم ساه را برای رعایت حریم خصوصی در فیس بوک متذکر شدیم و قرار شد برای طولانی نشدن آن پست ادامه را در پستی دیگر منتشر کنیم. که در این پست آن تنظیمات را ادامه میدهیم.


 پنهان شدن از موتور جستجوهای عمومی


در کنار جستجوی فیسبوک ، گاهی افراد می خواهند که دیگر موتورهای جستجو نظیر گوگل ، یاهو و … نیز آنها را نبینند . در واقع اغلب کسانی که خودشان را از موتور جستجوی فیسبوک حذف می کنند تمایل دارند خودشان را از دیگر موتورهای جستجو نیز حذف کنند . تا کسی نتواند آنها را با جستجوی اسمشان پیدا کند .

  


 اگر می خواهید که مردم حتی نتوانند کوچکترین نگاهی به پروفایل شما در فضای نت داشته باشند فقط کافی است که بر روی ویرایش تنظیمات یا همان Edit Settings’ در کنار ‘Apps and Websites’ یا همان برنامه های کاربردی و وب سایتها کلیک کنید . بعد از آن به سراغ گزینه جستجوی عمومی یا Public Search رفته و به صفحه ای می روید که در آن آپشنی در اختیار دارد که به کمک آن می توانید مشاهده کنید که کسانی که نام شما را مورد جستجو قرار می دهند چه چیزی می بینند در آنجا گزینه ای است که می توانید با کلیک کردن و برداشتن چک آن از همه چیز راحت شوید و آن ” فعال یا غیر فعال کردن جستجوی عمومی ” برای حساب شماست .



نهان کردن پستهایی که بر روی وال شما قرار دارد


می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی بر روی وال خود پست کنید . در هر صورت بخش مهم و بسیار امنیتی پیج شما همان دیوار یا وال شماست . شاید دوست داشته باشید از کارتان شکایت کنید و یا خیلی چیزهای دیگر و دوست نداشته باشید که عده ای خاصی آنها را ببینند . و همچنین  نمی توانید که دوستانتان چه چیزی را بر روی وال شما قرار دهند . ممکن است برخی از دوستانتان بخواهند چیزی را بر روی وال شما بنویسند که شما تمایلی ندارید دیگران آن را ببینند .مثالا مشکلات رابطه تان مشکلات مالی و چیزهای دیگر . اگر شما به چنین مشکلاتی در لیست خود برخورد کرده اید ، حتما خوشحال می شوید که به شما بگویم که می توانید مشخص کنید که چه کسانی می توانند نوشته های دیگران بر روی وال شما را ببینند




یک بار دیگر به تنظیمات حریم شخصی بروید و بر روی ویرایش تنظیمات ‘Edit Settings’ در کنار ‘Timeline and Tagging’ کلیک کنید . دو راه برای اینکه بتوانید تنظیمات پست ها بر روی والتان را تغییر دهید وجود دارد . اول اینکه می توانید به هیچ کسی جز خودتان اعتماد نکنید و به کسی اجازه پست بر روی والتان را ندهید .برای این کار به ‘Who can post on your timeline’ نگاهی بیاندازید ” چه کسانی می توانند بر روی نوار زمان یا تایم لاینتان چیزی بنویسند ” آنجا می توانید تعیین کنید که دوستانتان و یا هیچ کس به جز شما قادر به چنین کاری نباشد .و راه دیگر این است که به چه کسانی اجازه دهید که نوشته هایی که دیگران بر روی وال شما می نویسند ببینند . , ‘Who can see what othres post on your timeline نظر شخصی من این است که این راه بهتر است .



شخصی سازی سریع

خیلی از ما ها  از کاوش اطلاعات آنلاین شرکتها و فروش اطلاعات ما به بازارهای خاص مطلع هستیم. خیلی از ما از آنها متنفریم .اگر از آنها بی خبرید خیلی در خطرید . شخصی سازی فوری از اینکه برخی از سایتهایی که آنها را مشاهده می کنید به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند جلوگیری می کنند .کاری که این سایتها انجام می دهند این است که آنها خودشان را متناسب با چیزی می کنند که شما دوست دارید . بنابر چیزی که برای توصیف خود ساخته اید این کار را انجام می دهند .


ممکن است شما این را دوست نداشته باشید و از اینکه سایتهایی از اطلاعات شخصی شما برای مصارف فروش خود به شما استفاده کنند احساس خوب و راحتی نداشته باشید . حتی اگر سود هم داشته باشد این روش را ممکن است دوست نداشته باشید .

اگر شما هم چنین هستید ، به سادگی می توانید این ویژگی را غیر فعال و خاموش کنید . به صفحه تنظیمات شخصی رفته و بر روی ویرایش تنظیمات در زیر گزینه‘Apps and Websites’  کلیک کنید و سپس ویرایش تنظیمات در زیر ‘Instant personalization’ کلیک کنید . فقط کافی است که چک ‘Enable instant personalization on partner websites’ را بردارید و به این ترتیب از شر تمامی این سایتها خلاص می شوید.


منبع facebook.com


نظرات 3 + ارسال نظر
میثم صادقیان یکشنبه 31 خرداد 1394 ساعت 18:48

از نظر من کسی که در یک شبکه جتماعی حضور پیدا میکنه باید در ابتدا طرز استفاده از آن و تنظیمات آن رل یا بگیره تا لا مشکلات نقض حریم خصوصی مواجه نشود.
وگرنه مجموعه بزرگ و مقب.لی مثل فیسبوک تمام جوانب کار را در نظر میگیره تا نقض حریم خصوصی پیش نیاید

عرفان محمودیان چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 17:08

البته با این تنظیمات خیلی خوب میتوان فیس بوک را با به شیوه دلخواه خود شخصی سازی کرد اما مشکل این است که چون این تنظیمات به طور پیش فرض نیستند عده ی بسیار کمی از مردم این تنظیمات را انجام میدهند. یعنی بسیاری از افراد به تنظیمات پیش فرض فیس بوک دست نمیزنند.

بهزاد بازداری چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 17:05

ممنون از پستی که گذاشتید. درست است که این تنظیمات تا حدودی از نقض حریم خصوصی افراد جلوگیری میکند اما به نظر من بازهم به راحتی میتوان حریم خصوصی را با شبکه ها اجتماعی نقض کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد