کودک و مخاطرات شبکه های اجتماعی/ نکاتی برای فعالیت آنلاین کودکان



از شبکه‌های اجتماعی که فرزند شما استفاده می‌کند آگاه باشید تا فعالیت‌های آنها را بدانید. اگر در مورد رفتارهای آنلاین پرخطر نگران هستید، ممکن است لازم باشد سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده آنها را به دنبال اطلاعات ارسالی آنها جستجو کنید.

فعالیت آنلاین کودکان در شبکه های اجتماعی چنانچه بدون نظارت والدین باشد مخاطراتی به همراه دارد به همین دلیل بهتر است والدین به نکاتی در مورد نحوه فعالیت کودکان خود در فضای مجازی توجه کنند.

براین اساس بهتر است والدین قبل از اجازه ورود کودک خود به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نکات زیر را در نظر بگیرند.  

1 . والدین باید به کودکان خود بیاموزند فعالیت‌های آنلاین نتایجی را در زندگی واقعی به دنبال دارند و تصاویر و یا مطالبی که ارسال می‌کنند و یا مشاهده میکنند، به شکل آفلاین نتایجی را به دنبال خواهند داشت.

2. کودکان فقط باید چیزی را ارسال کنند که می‌خواهند همه مشاهده کنند.

4. به کودکان یادآوری کنید که زمانی که چیزی را ارسال کردند دیگر قادر به بازگرداندن آن نیستند و برای همیشه بر روی اینترنت میماند.

6. به کودکان خود بگویید که خود را به جای دیگران جا نزنند و به صورت گم نام فعالیت های اینترنتی انجام ندهند.

7. به کودکان خود بیاموزید که ایجاد سایت، صفحه یا پستی که به نظر می‌رسد توسط کس دیگری مانند معلم، همکلاسی یا هر فرد دیگری ایجاد شده کار اشتباهی است.

8. به کودکان بگویید که مطالب اشتراکی خود را محدود کنند.

9. به کودکان خود کمک کنید که یاد بگیرند چه اطلاعاتی باید خصوصی و محرمانه باقی بمانند.

10. با فرزندان خود در مورد اهمیت محرمانه باقی ماندن برخی چیزها در مورد اطلاعات شخصی، اعضای خانواده و دوستان صحبت کنید. اطلاعاتی مانند شماره شناسنامه و کد ملی، آدرس خیابان، شماره تلفن و اطلاعات مالی خانواده (از جمله شماره‌های کارت اعتباری و حساب بانکی) محرمانه هستند و باید همیشه محرمانه باقی بمانند.

 

یک نام امن ایجاد کنید

با فرزند خود در مورد نامی که با آن در محیط مجازی نمایش داده می‌شود صحبت کنید. نام وی نباید اطلاعاتی در مورد سن، محل زندگی یا جنیست وی به همراه داشته باشد زیرا آنها جز اطلاعات شخصی افراد است و باید محرمانه بماند.

از تنظیمات محرمانگی استفاده کنید

بسیاری از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی و اتاق‌های چت دارای تنظیمات محرمانگی قابل تنظیم هستند، که میتوانید تنظیمات محرمانگی بالایی را در چت و ویدئو چت فرزند خود اعمال کنید، در  نتیجه شما می‌توانید دسترسی افراد به پروفایل فرزند خود را محدود کنید. در مورد اهمیت این تنظیمات و افرادی که مجاز به مشاهده پروفایل فرزند شما هستند، با وی صحبت کنید

.

برچسب‌ها:  حریم خصوصی

منبع:

http://itna.ir/vdccepq1.2bq0p8laa2.html

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد