موتورهای جستجو در اینترنت، مخصوص کودکان

سایت kidRex


شرکت گوگل، موتور جستجوی مخصوصی برای استفاده کودکان طراحی کرده است.

هدف این طراحی، دستیابی کودکان به اینترنتی امن و بدون برخورد با مطالبی ناپسند است، به نحوی که بتوانند با استفاده ازاین موتور جستجو، جواب سوال های علمی خود را در اینترنت بیابند، بدون رویارویی با مطالب و صفحات غیراخلاقی .

 تا حد امکان سعی شده که در جستجوهای کودکان آنها را به صفحاتی امن و بدون مطلبی نامناسب، هدایت کنند، و اگر در صفحه های مورد جستجوی کودکان، مطالب غیر اخلاقی وجود داشت، این صفحات فیلتر و نمایش داده نمیشود.

این موتورهای جستجو ، در پایگاه داده ی خود یکسری کلمات و آدرس صفحات نامناسب را دارند، که آنها را فیلتر کرده اند، و کودکان اجازه ی دسترسی به این صفحات نامناسب یا جستجوی این کلمات  را ندارند.



    

---------------------------------------------------------------------

سایت   quinturakids



شرکت یاهو هم، یک موتور جستجو با همین هدف طراحی کرده است، وبا جستجوی هر مطلب در این موتور جستجو، چندین مطلب مرتبط با آن و جذاب هم به کودکان پیشنهاد میشود.




منابع:

www.kidrex.org

www.quinturakids.com

نظرات 2 + ارسال نظر
elahe khaghani دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 00:06

ظهور ابزار ها،نرم افزارها و خدماتی ازین قبیل، نشان دهنده نگرانی رو به افزایش خانواده ها، از دسترسی کودکانشان به اینترنت و تاثیرات منفی ، این محیط بر روی کودکان است.
این نگرانی در همه ی خانواده های سراسردنیا وجود دارد و به کشور، یا منطقه ی خاصی محدود نمیشود

نیوشا محجوب پنج‌شنبه 14 خرداد 1394 ساعت 10:20

شرکت مایکروسافت در ویندوز 8، امکاناتی را در اختیار والدین قرار داده تا بتوانند به راحتی به کنترل فرزندان شان بپردازند و علاوه بر نظارت روی فعالیت فرزندان شان، محدودیت هایی را در استفاده از اینترنت و نرم افزارها اعمال کنند. برای فعال سازی قابلیت Family Safety در ویندوز 8 باید یک کاربری جدید را برای فرزند خود ایجاد کنید، سپس روی این کاربری قابلبت مذکور را فعال کرده و در نهایت به اعمال تنظیمات موردنظر روی آن بپردازید.
ابتدا یک کاربری جدید ایجاد میکنیم پس از وارد کردن اطلاعات کاربر جدید باید با فعال سازی علامت چک مارک کنار عبارتIs this a child’s account? مشخص کنید که قصد دارید این کاربر را محدود و فعالیت های آن را کنترل کنید.سپس به کنترل پانل بروید، سپس به بخش User Accounts and Family Safety رفته و در نهایت Family Safety را کلیک کنید. در ابن بخش فهرستی از کاربران موجود در سیستم عامل برای شما نمایش داده می شود. برای اعمال تغییرات مربوط به هر کاربر روی آن کلیک کرده و در صفحه جدید به اعمال تغییرات دلخواه بپردازید. برخی تنظیمات قابل انتخاب در این بخش عبارتند از فعال و غیرفعال کردن قابلیت کنترل و فعال و غیرفعال کردن ایجاد گزارش از فعالیت های کاربر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد