برنامه‌ریزی NSA برای حمله به Google App Store


بر اساس گزارش منتشرشده توسط رسانه‌ها در روز پنج شنبه، آژانس امنیت ملی آمریکا برنامه‌هایی برای حمله به پیوندهای داده به App Store (فروشگاه برنامه) دارد که این پیوندها توسط شرکت‌های گوگل و سامسونگ، برای راه‌اندازی نرم‌افزارهای جاسوسی بر روی گوشی‌های هوشمند ایجاد شده‌اند. وب‌گاه خبری برخط The Intercept بیان نمود که آژانس اطلاعاتی آمریکا با متحدانش در کشورهای بریتانیا، کانادا، نیوزیلند و استرالیا، یک گروه متحد که به نام «Five Eyes» را تشکیل داده و یک برنامه‌ی را حمله طراحی کرده‌ است.

 

 

این گزارش، که بر اساس یک سند منتشرشده توسط پیمان‌کار سابق NSA به نام ادوارد اسنودن جمع‌آوری شده حاکی از آن است که هدف از این طرح تلاش‌ در راستای نظارت بر گوشی‌های هوشمند است. با توجه به اسناد در دست، به نظر می‌رسد که این طرح در جلسات مربوط به خدمات اطلاعاتی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ مورد بحث قرار گرفته است.

این پروژه که «Irritant Horn» نام دارد به سازمان‌ها اجازه می‌دهد پیوندهای داده به App Store را ربوده و نرم‌افزارهای مخرب را به‌طور مخفیانه بر روی گوشی‌های هوشمند قرار ‌دهند.

بر اساس این گزارش، آژانس‌های اطلاعاتی همچنین می‌توانند به کمک نرم‌افزارهای جاسوسی و ارسال اطلاعات دروغ به اهدافشان (دشمنانشان)  آن‌ها را گمراه کنند. NSA کارگزارهای App Store در فرانسه، کوبا، مراکش، سویس، باهاما،هلند و روسیه را مورد هدف قرار داده است.

زمانی Google App Store ،Android Market نامیده می‌شد. در حال حاضر به نام Google Play معروف است. در زمان توسعه‌ی این طرح، آژانس‌ها به وجود نقاط ضعفی در مرورگر UC پی برند؛ مرورگر UC یک برنامه‌ی متعلق به Alibaba Group بود که در کشورهای چین و روسیه برای مرور اینترنت معروف است و توسط ۵۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان استفاده می‌شود.

این سند همچنین در کشور کانادا توسط اخبار CBC منتشر شد؛ در این خبر گفته شد که هدف از این طرح جمع‌آوری داده‌ها از تروریست‌های مظنون و اهداف اطلاعاتی دیگر از جمله جست‌وجوهای برخط آن‌ها، شماره‌ی سیم‌کارت، کارت‌های شناسایی دستگاه و موقعیت گوشی‌های هوشمند بود. براساس اخبار CBC تحلیل‌گران، یک نظامی خارجی را یافتند که از برنامه‌ی مرورگر UC برای برقراری ارتباط مخفیانه در مورد عملیاتش در کشورهای غربی استفاده می‌کرد.

اسناد منتشرشده توسط ادوارد اسنودن به توصیف برنامه‌های عظیم NSA و سایر سرویس‌های اطلاعاتی می‌پزدارد که به دنبال تروریست‌ها می‌باشند. افشای این اسناد در سال ۲۰۱۳ بسیاری از آمریکایی‌ها و متحدان آمریکا را شگفت‌زده کرد و باعث تقاضاهای بسیاری برای اصلاح قوانین دولتی حاکم بر جمع‌آوری داده آمریکا شد.

 

به نظر من این عمل که  نرم‌افزارهای مخرب را به‌طور مخفیانه بر روی گوشی‌های هوشمند قرار ‌دهند کاری غیراخلاقی است و رمانیکه بدون آگاهی کاربر یک برنامه را در گوشی کاربر نصب میکند نقض حریم خصوصی است که این عمل باعث گسترش حرکت‌های مردمی میشود و به نفع جامعه نیست.

همچنین زمانیکه میگوینند هدف از این طرح جمع‌آوری داده‌ها از تروریست‌ها است بهانه خوبی نیست، زیرا نمیشود همه افراد را بررسی کرد و حریم خصوصی افراد جامعه را نقض کرد تا تروریست ها را پیدا کنند بلکه بهتر است افرادی که  مظنون هستند را مورد بررسی قرار دهیم.

منبع:

http://sibnet-online.com

برچسب ها:

 

Google App Store، Google Play، NSA، آژانس‌های اطلاعاتی،  مرورگر UC ، نرم‌افزارهای جاسوسی

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد