جاسوسی از طریق شبکه های اجتماعی

 
                                                        


گسترش شبکه‌های اجتماعی در اینترنت موجب شده تا بسیاری از اعضای این شبکه‌ها به دلایل مختلف از جمله سهل‌انگاری و ناآگاهی، برخی اطلاعات خصوصی خود را در ارتباط با دیگر اعضا مطرح می‌کنند که این امر بستر مناسبی برای سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی فراهم آورده است. یکی از این شبکه‌های اجتماعی پربازدید در سطح جهان سایت «فیس بوک» است که از جمله بزرگ‌ترین شبکه های اجتماعی در دنیا محسوب می‌شود. این شبکه به عنوان یکی از مهم ترین وسایل جمعی در ایران به ویژه جوانان نقش مهمی را در سوءاستفاده سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی ویژه رژیم صهیونیستی فراهم کرده است.

در همین رابطه «رونن برگمن» کارشناس اسرائیلی امورد اطلاعات و نویسنده کتاب «جنگ مخفی اسرائیل در ایران» درگفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت: «زیر نظر داشتن شبکه های اجتماعی در اینترنت‌،‌ حداقل چیزی است که باید از سرویس‌های اطلاعاتی هر کشور انتظارداشت.»
وی تأکید کرد: اسرائیل از اطلاعات شخصی که به میزان زیادی در اینترنت یافت می‌شود برای شناسایی افرادی که احتمال دارد به این رژیم  کمک کند ،استفاده میکند.ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از مردم متوجه مسائل امنیتی نیستند و آنها با مراجعه به اینترنت درباره مشکلات شخصی و حتی در مورد همسر و خانواده خود حرف می‌زنند در حالی که ممکن است همین اطلاعات علیه آنها به کار گرفته شود. در همین خصوص شنیده‌ها حاکی از آن است که رسانه ملی جمهوری اسلامی قصد دارد با صرف بودجه‌ای مناسب شبکه‌ای ایرانی با نام فیس‌بوک ایرانی راه‌اندازی کند که این امر می تواند از بروز بسیاری خطرات جلوگیری به عمل آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد