My Account

گوگل، با ویژگی جدید My Account، کنترل تنظیمات سیاستهای امنیتی تمامی سرویسهای خود را به عهده ی کاربر گذاشته است. این ویژگی، حتی برای افرادی که در گوگل، حساب کاربری ندارند، قابل استفاده میباشد. از این طریق، میتوان نگاهی اجمالی به انتخابهای امنیتی و اطلاعاتی خود نیز داشته باشیم. از انتخابهای امنیتی و اطلاعاتی ما، میتواند توقف گوگل برای خواندن و ثبت اطلاعات مربوط به مسیریابی، یا حذف تاریخچه ی جستجوی یوتیوب باشد.

  در آمریکا، تنها 9 درصد از افرادی که به کنترل اطلاعاتشان در اینترنت، اهمیت میدهند، معتقدند که امکان این کار را دارند. این ویژگی گوگل، برای بالا بردن حس امنیت در رابطه با حریم خصوصی در کاربران، تاثیرات مهمی خواهد داشت.

نکته ای که در این بین، قابل توجه است، این است که گوگل از اطلاعات مشتریانش، استفاده های تبلیغاتی بسیاری دارد. همچنین جمع آوری اطلاعات کاربران، میتواند در اهداف سیاسی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. پس با اینکه با My Account میتوانیم اطلاعات خود را تحت کنترل داشته باشیم، اما این نگرانی همچنان پابرجا خواهد ماند که گوکل، با اطلاعاتی که از کاربران جمع میکند، چکار میکند. بخصوص که با این ویژگی، احتمالاً اطلاعاتی که از کاربران جمع میکند، بیشتر نیز خواهد شد. اگر بخواهیم بدبینانه به این موضوع نگاه کنیم، این کار را میتوانیم نوعی فریب برای راحت کردن خیال کاربران بدانیم.


http://www.zoomit.ir/it-news/security/21018-google-privacy-settings-hub-my-account

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد