به زودی دکمه «Buy» به نتایج جستجوی گوگل اضافه خواهد شد!

به نظر می رسد گوگل قصد دارد مراحل آزار دهنده خریدهای اینترنتی را ساده تر کند که این امر را با ارائه یک پایانه خرید در وب سایت خود محقق خواهد کرد. برای این کار قصد دارد گزینه خرید را مستقیماً در کنار نتایج جست و جوی خود اضافه کند. زمانی که کاربر به جست و جوی یک کالا یا محصول می پردازد، دکمه خرید در کنار لینک های تبلیغاتی و در زیر سربرگ “خرید از گوگل” قرار خواهد گرفت. پس از کلیک روی این دکمه، صفحه ای مجزا از محصول بارگذاری خواهد شد که در آن می توان با مشخص کردن جزئیات سفارش، به تکمیل فرایند خرید پرداخت.  

گوگل دکمه خرید را در قسمت جستجوی عادی این سایت نمایش نخواهد داد و این تغییر را فقط در قسمت shopping اعمال خواهد نمود.


خرده فروشان اینترنتی و سایت هایی نظیر Amazon و eBayاز ورود گوگل به حوزه ای که چندین سال است در انحصار آنها بوده است ابراز ناخرسندی نموده اند و معتقدند که گوگل قصد دارد تصمیم نهایی کاربران در مورد خرید یک کالا را اداره کند، یعنی با این کار گوگل زمان سپری شده از زمان کلیک بر روی یک تبلیغ تا فروش محصول را کوتاه تر می کند که این کار باعث می شود احتمال خریدهای تصادفی کاربر که با مراجعه به سایت فروشگاه خرده فروشی و مشاهده سایر کالاها انجام می شد، کاهش یابد. و این مطمئنا برای خرده فروشان چیز خوشایندی نیست. اگر به واقعیت مسئله نگاه کنیم، گوگل هم اکنون از این امکان برخوردار است تا دقیقا بداند شما چه زمانی بر روی یک تبلیغ کلیک می کنید و به صفحه مربوط به فروش یک کالا هدایت می شوید، که البته در آن صفحه نیز نظارت داشته و امکان پی بردن به اینکه چه زمانی شما تصمیم به خرید می گیرید را دارد. در واقع گوگل همواره از لحظه ای که شما سایت این شرکت را با کلیک بر روی یک لینک ترک می کنید تا زمانی که خرید خود را انجام دهید نظاره گر فعالیت شماست و خرده فروشان تا الان از این حجم بالای اطلاعات گوگل ابراز نگرانی نمی کردند!آیا صاحبان این تبلیغ های اینترنتی که خود خرده فروشان هستند مایل نیستند تا این اطلاعات آماری دقیق را در مورد تبلیغ هایشان در اختیار داشته باشند. پس چرا باز هم از اقدام جدید گوگل ابراز نگرانی کرده اند؟در حال حاظر Amazon بهترین شرکت دنیا در زمینه توزیع انبوه کالا و مدیریت لیست کالاست.

شرکت eBay نیز تمام کالاهای خود را از طریق UPS (که به Amazon نیز خدمات می دهد) و USPS تحویل می دهد و دلیلی وجود ندارد که تحویل کالا توسط گوگل بر تحویل کالای شخصی در سایت eBay و یا تحویل کالای Amazon برتری داشته باشد. گوگل در زمینه هزینه نیز نمی تواند با این شرکت ها رقابت کند، زیرا Amazon اصلی ترین رقیب این شرکت در این راه است و در حال حاضر حتی Amazon نیز نتوانسته با میلیاردها فروش هنوز نتوانسته سود خیره کننده ای بدست آورد. مطمئنا خرده فروشان اینترنتی به این اقدام گوگل به عنوان یک تهدید غیر مستقیم نگاه می کنند، زیرا با کوتاه کردن چرخه جستجو تا خرید، باعث کاهش خرید های غیر مستقیمی که به واسطه حضور مشتری و سپری کردن وقت در سایت خرده فروشان انجام می شد، خواهد شد.



از دید یک مشتری کنجکاو، این طرح می تواند با حذف کردن بسیاری از مشکلات موجود بین جستجو تا خرید محصول، منجر به فروش های اینترنتی بیشتری شود. دیگر نیازی نیست تا با سایت هایی که در گوشی موبایل به درستی بارگذاری نمی شوند، برای خرید یک کالا سر و کله بزنید. دیگر نیازی نیست تا اطلاعات حساب بانکی خود را تک به تک در تمام سایت های خرده فروشی وارد کنید. از این پس می توانید در سایت گوگل محصول مورد نظر را جستجو کنید و همان جا نیز آن را سفارش دهید.

منبع:


http://www.sokanacademy.com/blog

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد