هفت شرکت بزرگ نقض کننده حریم خصوصی

هفت شرکت بزرگ نقض کننده حریم خصوصی

ارائه دهندگان خدمات اینترنتی زیر اطلاعات شخصی شما را بدون هیچ گونه دستور العمل رسمی و قضایی به اشتراک می­گذارند

مطالب زیر عینا از سیاست نامه امنیتی هر شرکت انتخاب شده است.

لازم به ذکر است کلمه قانون در هریک از این سیاست نامه­ها  تعریف خاص خودش را دارا می­باشد که در جهت منافع آن شرکت است.

§        فیسبوک(با 901 میلیون کاربر فعال):

—            «ما ممکن است برای جاوگیری از کلاهبرداری و دیگر فعالیت‏های غیر قانونی و همچنین تخطی از شرایط امنیتی فیسبوک با استفاده از مجوزهای قانونی به اطلاعات کاربر، دست رسی پیدا کنیم».


 

§        جی میل(با 425 میلیون کاربر فعال):

—            «گاهی اوقات ممکن است این شرکت بهصورت قانونی نیازمند اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با مجریان رسمی باشد»

—             

§        ام اس ان لایو(با 250 میلیون کاربر فعال):

"هر گونه اطلاعاتی که به نظر ماکروسافت برای طی فرایندهای  دادگاهی مرد نیاز مراجع قضایی، دستگاه­های قانونی و یا دولتی باشد در اختیار آنها قرار می­گیرد"

 

§        اسکایپ(با 250 میلیون کاربر فعال):

"اسکایپ ممکن است تمامی اطلاعات شخصی، داده­های ارتباطی، ترافیک شبکه و هر گونه داده­ای که توسط مراجع قضایی، دستگاه­های قانونی و یا دولتی در خواست شود در اختیار آنها بگذارد"

 

§         تویتر(با 170 میلیون کاربر فعال):

"تمامی اطلاعاتی که در سیاست امنیتی ذکر نشده باشد و به ظر ما در آینده مورد نیاز باشد، توسط این شرکت و فاش شود."

§        دراپ باکس(100 میلیون کاربر فعال):

"ما ممکن است کلیه اطلاعاتی که در حساب کاربری دراپ باکس  شما موجود باشد و یا با شما به اشتراک گذاشته شده باشد را، در اختیار شرکت­های دیگر قرار دهیم"

 

§        گوگل پلاس(با 100 میلیون کاربر فعال):

"ما اطلاعات شخصی کاربران را با شرکت­ها سازمان­ها و افراد خاص خارج از شرکت گوگل به اشتراک می­گذاشتیم. اگر به نظر گوگل دستیابی، استفاده، نگهداری و فاش  کردن اطلاعات کاربر برای این شرکت لازم باشد، این امر بدون هیچ اجازه­ای انجام خواهد شد."

 

قرار بود در مورد دو اول بالا یعنی سیاست نامه امنیتی فیسبوک و جی میل در روز ارائه با هم بحث کنیم و به  لحاض سوالات زیر شما را به چالش بکشیم که فرصت نشد:

چرا باید این ارائه دهندگان خدمات اینترنت چنین قدرتی را داشته باشند که به راحتی حریم خصوصی افراد را نقض کنند و آن را به شکل یک قانون آورند و یا اصلا این سیاست نامه­های بالا مغایر با حریم خصوصی می­باشد؟

منظور از شرکت­های که این ارائه دهندگان خدمات اینترنت  بالا این اطلاعات کاربران خود را در اختیار  آنها می­گذارند چیست؟

این شرکت­ها از این اطلاعات چه استفاده­ای می­کنند؟

هدف اصلی دادن اطلاعات کاربران خود به این شرکت­ها چیست؟

 

 

منبع: http://gerdab.ir

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد